Jen trochu cesta časem...
Dřív se platilo startovné většinou na místě při prezenci. Pořadatel použil nějaké ty svoje úspory na cestování, trasování, telefonování, korenspondenci, nákup nějakých pamětních předmětů atd...
Jenže časem se začal projevovat jeden problém, hlásilo se čím dál tím víc účastníků, což by bylo jen dobře, jenže čím dál tím víc účastníků se také bez jakékoli omluvy vůbec nedostavilo a začalo se stávat, že akce skončila hrubě v mínusu, protože na akci dimenzovanou na 100 přihlášených přijela sotva polovina. Předtištěné diplomy a různé jiné věci se na půdách válejí dodnes.
Tak se začalo apelovat na účastníky aby byli svědomitější a alespoň se včas odhlásili. To se bohužel minulo účinkem asituace se další rok opakovala.
Neúnosnou situaci začali někteří pořadatelé řešit vybíráním startovného předem, situace se mírně zlepšila, ale né moc, protože spousta lidí hřešila na to, že to nakonec stejně zaplatí na místě a pořadatele "ukecá". No nakonec se to vrátilo skoro do stejných kolejí a v podstatě spousta těch zodpovědnějších jistila svou včasnou platbu ty co na to hřešili.
A tak se před letošní sezónou pořadatelé dohodli, že budou společně trvat na vybírání startovného předem a kdo nezaplatí do termínu, bude platit výrazný příplatek, nebo bude vyřazen ze senamu přihlášených.
Nicméně stále se nakonec nedostaví přibližně 15-20 procent přihlášených a znich se drtivá většina vůbec neozve. Jestli se podařilo posledním optřením ztráty zmírnit se teprve uvidí. Ale je docela možné, že ještě možná dojde k posunu úzávěrek přihlášek tak aby měl pořadatel dost času vyselektovat ty co asi vůbec nepřijedou a lépe tomu pak organizaci přispůsobit.
Tohle se řeší už v průběhu 4 let a za to, jak to teď nakonec funguje si mohou opravdu účastníci sami, bohužel...
Nezapomínejme, že v současné době je pořádání dogtreků výhradně na dobrovolnících a jejich finančních a technických možnostech a nejde o nějaké akce sponzorované jako fotbal a podobně, to je o úplně někde jinde.
Jak už jsem určitě několikrát psal, když čtu některé ty argumenty jak je zatěžko někomu zajít na poštu, versus ty několikaměsíční přípravy ze strany pořadatele, je mi z toho fakt smutno.
Teď už by na tohle chyběla ta reakce typu, tak ať to nepořádá, když mu to dělá takové problémy a odbověď by byla tak ať ten dotyčný nejezdí když mu dělá problémy si během půl roku alespoň jednou skočit na poštu...
Pravda, mohli jste za ušetřené peníze za poplatek třeba ujet o 15km víc autem, dát si dvě piva, koupit pejsanovi 0,5kg nějakých lepších granulí atd...
Na závěr citace ze zápisu schůzky pořadatelů po sezóně 2007: (plné znění zde:
http://www.dogtrekking.info/pripominky_tvdt_2007_2008.htma zápis z roku 2006 kde se užto také řešilo je zde
http://www.dogtrekking.info/pripominky_tvdt_2006_2007.htm )
7. Přihlašování na akce a startovné – jelikož se přes všechny apely na účastníky nelepší odpovědnost při přihlašování na akce a placení startovného, což působí pořadatelům finanční ztráty a komplikace při přípravách, bylo dohodnuto, že všechny oficiální akce budou k přihlašování a placení startovného postupovat takto:
· za přihlášeného účastníka bude považován ten, kdo se přihlásí a zaplatí startovné do data uzávěrky konkrétní akce!
· při zaplacení po termínu uzávěrky bude postupováno stejně jako v případě přihlášení po termínu uzávěrky
· výši startovného a jeho navýšení při přihlášení po uzávěrce si každý pořadatel určí sám
· v případě zahraničních účastníků lze provést výjimku a umožnit zaplacení až na místě
· způsob zaplacení startovného je plně v kompetenci pořadatele dle jeho uvážení a možností (složenka, převod na účet)
asi toto téma rozdělím a přemístím tam kam patří, tedy do sekce pravidla dogtrekkingu.